Architektura i Budownictwo
Wydział Architektury i Budownictwa
ul. Konopnickiej 41
73-150 Łobez
II piętro - pokoje nr 31,32
kontakt:
architektura@powiatlobeski.pl
PRACOWNICY:
1. Jolanta Kutera – Dyrektor Wydziału - tel. 515 360 624 jkutera@powiatlobeski.pl
2. Grażyna Helstajn – Inspektor - tel. 515 359 554 ghelstajn@powiatlobeski.pl
3. Ewelina Niestoruk- tel. 515 359 813 eniestoruk@powiatlobeski.pl
4. Monika Macedońska tel. 515 359 554 mmacedonska@powiatlobeski.pl
Wydział Architektury i Budownictwa realizuje zadania organu administracji architektoniczno-budowlanej.
Wydział Architektury i Budownictwa realizuje zadania organu administracji architektoniczno-budowlanej.
Do podstawowych obowiązków wydziału należy:
- Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:
a) zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
b) warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych,
c) zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
d) właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
e) stosowania wyrobów budowlanych.
- Wydawanie decyzji administracyjnych i postanowień określonych ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.).
- Przyjmowanie zgłoszeń robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę.
- Rozpatrywanie wniosków o zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych.
- Udzielanie bądź odmawianie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych po uzyskaniu upoważnienia ministra.
- Wydawanie zaświadczeń:
a) samodzielności lokalu,
b) potwierdzających powierzchnię użytkową oraz wyposażenie techniczne domu jednorodzinnego.
- Przygotowywanie oraz rejestrowanie dzienników budowy.
- Prowadzenie rejestrów:
a) wniosków o pozwolenie na budowę,
b) decyzji o pozwoleniu na budowę,
c) wydanych dzienników budowy.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji na realizację inwestycji drogowych w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 193, poz.1194).
- Przekazywanie organowi nadzoru budowlanego kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę, kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń.
- Uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych wraz z udostępnianiem dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami.
- Przyjmowanie i przechowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz gminnych ewidencji zabytków.
- Prowadzenie inwestycji Starostwa Powiatowego w Łobzie.
- Pozyskiwanie środków finansowych na realizację zadań inwestycyjnych Starostwa Powiatowego w Łobzie
Wyciąg zadań wydziału z Regulaminu Organizacyjnego urzędu - WEJDŹ