Gospodarowanie Nieruchomościami
WYDZIAŁ GOSPODAROWANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
ul. Głowackiego 4
73-150 Łobez
drugie piętro - pok. nr 22,22a
e-mail: nieruchomosci@powiatlobeski.pl
PRACOWNICY:
- Agata Bas – Dyrektor
pokój 22a, kontakt: abas@powiatlobeski.pl, tel. 511 194 123 - Elżbieta Raczyńska – Podinspektor,
pokój 22, kontakt: eraczynska@powiatlobeski.pl, tel. 515 361 285 - Marzena Puszko - Podinspektor,
pokój 22, kontakt: mpuszko@powiatlobeski.pl, tel. 515 361 285
ZADANIA WYDZIAŁU W ZAKRESIE:
- Prowadzenie zasobu nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa.
- Gospodarowanie nieruchomościami Powiatu oraz Skarbu Państwa poprzez ich sprzedaż, darowiznę, zamianę, oddawanie w trwały zarząd, oddawanie w użytkowanie wieczyste, najem, dzierżawę i użyczenie oraz obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych Skarbu Państwa.
- Prowadzenie postępowania scaleniowego lub wymiany gruntów z urzędu lub na wniosek strony.
- Wywłaszczenie nieruchomości i zwrot wywłaszczonych nieruchomości na cele publiczne, ustalanie wysokości odszkodowań.
- Nabywanie nieruchomości na rzecz Powiatu i Skarbu Państwa.
- Nabywanie ograniczonych praw rzeczowych na rzecz Powiatu i Skarbu Państwa .
- Regulowanie stanu prawnego nieruchomości, w tym komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa zajętych pod drogi powiatowe.
- Ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach Powiatu i Skarbu Państwa.
-
Udział w czynnościach geodetów dotyczących granic nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa.
-
Podziały nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa.
-
Uzgodnienia dotyczące wejścia na grunt Powiatu i Skarbu Państwa.
-
Zwroty prawa własności dożytkownikom oraz gruntu pod budynkami stanowiącymi odrębny przedmiot własności.
-
Formalna likwidacja praw wygasłych np. dożywocia, hipoteki, użytkowania, zarządy, ciężary realne.
-
Realizacja zadań związanych z ujawnieniem w księgach wieczystych praw Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego.
-
Nadzór nad wykonywaniem umów w zakresie wyceny nieruchomości, podziału nieruchomości i innych umów w zakresie działania wydziału.
-
Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ograniczenia, w drodze decyzji, sposobu korzystania z nieruchomości, zobowiązania właściciela do udostępnienia nieruchomości, zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości.
-
Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia odszkodowań za nieruchomości przejęte na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, przeznaczonych na realizację inwestycji drogowych.
-
Gospodarowanie mieniem związanym z gospodarką wodną stanowiącym własność Skarbu Państwa innym niż grunty pokryte śródlądowymi wodami płynącymi, wodami morza terytorialnego oraz morskimi wodami wewnętrznymi.
-
Wnioskowanie o zbycie gruntów pod śródlądowymi wodami stojącymi stanowiącymi własność Skarbu Państwa.
-
Wydawanie decyzji o przekazaniu w zarząd Lasów Państwowych (Nadleśnictwa) gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w planach miejscowych zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zagospodarowania terenu.
Wyciąg zadań wydziału z Regulaminu Organizacyjnego - GOSPODAROWANIE NIERUCHOMOŚCIAMI
Sprawy załatwiane w wydziale - SPRAWY