Aktualności
Grudniowe spotkanie młodzieży licealnej i gimnazjalnej w ramach innowacji z języka niemieckiego pod nazwą „Spielend Detusch erleben” miało tym razem charakter podróży, w którą uczniowie wybrali się do kraju naszych zachodnich sąsiadów. Zadania wyznaczone przez „prominenta” miały charakter realio – i kulturoznawczy. Na uczniów pracujących w międzypoziomowych grupach czekały tym razem zabytki, znane osobistości z niemieckiego świata kultury i polityki oraz świat przyrody. Wszystko to mogli podziwiać i wszystkiego doświadczać, poruszając się komfortowym samochodem audi z telewizyjnej reklamy.
By prawidłowo wykonać polecenia, młodzież musiała wykazać się umiejętnością łączenia wiedzy uzyskanej na zajęciach geografii, historii i wiedzy o społeczeństwie z językiem niemieckim. Zadania polegały między innymi na ułożeniu puzzli z podziałem administracyjnym Niemiec i dopasowaniu wybranych zdjęć z charakterystycznymi budowlami i krajobrazami do miejsc znajdujących się na mapie oraz obejrzeniu spotu reklamowego ukazującego najciekawsze miejsca w Niemczech.
Poziom grup okazał się także tym razem wyrównany. Różnice w liczbie uzyskanych punktów przez poszczególne zespoły są minimalne. Uczniowie wykonali wszystkie zadania, a ich trudność była dla nich motywująca do dalszego działania. Kolejny raz z zadowoleniem opuścili pracownię języka niemieckiego zapewniając, że w styczniu z miłą chęcią pojawią się na następnych zajęciach. Będzie to już nasze ostatnie spotkanie, na którym podsumujemy wyniki kilkumiesięcznej rywalizacji.
Agnieszka Rutkowska i Małgorzata Wojciechowska,
autorki i realizatorki innowacji