Aktualności
Uważaj na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej czy gazu!!!
W ostatnim czasie przedstawiciele firm sprzedających prąd i gaz są bardzo aktywni w naszym powiecie. Pod pretekstem zmniejszenia cen namawiają do podpisania dokumentów, które potem okazują się umowami zmieniającymi dotychczasowego dostawcę mediów a ceny zamiast maleć - wzrastają.
Na terenie naszego powiatu w ostatnim czasie bardzo aktywni są sprzedawcy, którzy pojawiają się najczęściej u starszych osób z informacją, że dotychczasowy sprzedawca energii elektrycznej lub gazu obniża im ceny, ale żeby mieć niższe rachunki, trzeba podpisać dokumenty związane z tą obniżką.
Coraz więcej osób zgłasza się w tej sprawie do Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Konsumenci sygnalizują, że akwizytorzy takich firm, przychodzą do ich domów z „bardzo korzystnymi ofertami” lub chcą przedłużyć umowę. Często zatajają oni dla jakie Firmy tak naprawę pracują a w rozmowie sugerują, że pracują dla dotychczasowego dostawcy usług. Często przedstawiciele nieuczciwych firm pośpieszają seniorów do podpisania umowy nie dając możliwości z dokładnym zapoznaniem się z treścią, wywierają presję na konsumentach, zdarza się również, że nie zostawiają nawet egzemplarza podpisanych dokumentów.
Seniorom podsuwane są do podpisu umowy z nowym firmami, przez co koszty dostawy energii elektrycznej czy gazu są znacznie wyższe, również mogą pojawić się duże problemy z rozwiązaniem takiej umowy, mogą być naliczone bardzo wysokie kary umowne za zerwanie takiej umowy.
Konsumenci o zmianie operatora najczęściej dowiadują się w momencie otrzymania wypowiedzenia od dotychczasowego operatora np. ENEA czy PGNiG, lub po otrzymanie wyższych rachunków od nowego dostawcy. Wtedy najczęściej zerwanie umowy jest bardzo trudne a wręcz niemożliwe bez płacenia kary umownej.
Przypominamy, że jeśli taka umowa została podpisana w ostatnich dniach, to konsument ma 14 dni na odstąpienie od niej.
KONSUMENCIE UWAŻAJ !!! Zanim podpiszesz, jakiekolwiek dokumenty:
- Przeczytaj je dokładnie
- Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości skontaktuj się z rodziną lub sąsiadem
- Skontaktuj się ze swoim dotychczasowym dostawcą, czy osobą która ciebie odwiedziła jest ich pracownikiem
- Zachowaj egzemplarz podpisanych dokumentów dla siebie
- Jak nie jesteś przekonany NIE PODPISUJ
Podpisanie może oznaczać ZMIANĘ OPERATORA I UMOWĘ NA ZUPEŁNIE INNYCH WARUNKACH.
Osoby, które czują się oszukane lub wprowadzone w błąd, mogą skorzystać z darmowej pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów – Joanna Śliwa:
- osobiście w biurze w Starostwie Powiatowym w Łobzie pokój 34, w dniach: poniedziałek 7:30- 15:30, wtorek 7:30 – 11:30, środa 7:30 – 15:30
- telefonicznie: 515 360 943
- lub mailowo: jsliwa@powiatlobeski.pl