Aktualności
Formalno – prawne aspekty
zakładania i prowadzenia działalności agroturystycznej
Ośrodek Agroturystyczny „Młyn nad Starą Regą” Tarnowo, gm. Łobez
W imieniu LGD Centrum Inicjatyw Wiejskich w Łobzie zapraszamy mieszkańców powiatu łobeskiego do wzięcia udziału w jednodniowym szkoleniu na temat zakładania i prowadzenia działalności agroturystycznej. Spotkanie adresowane jest do osób planujących rozpoczęcie/ rozwinięcie działalności agroturystycznej oraz do aktywnych usługodawców, pragnących ugruntować swą wiedzę.
W programie szkolenia proponujemy następujące tematy:
- Uregulowania formalno - prawne dotyczące działalności agroturystycznej
- Podatek dochodowy, pozostałe podatki i opłaty przy prowadzeniu działalności agroturystycznej;
- Meldowanie gości a bezpieczeństwo kwaterodawcy;
- Ustawa o radiofonii, prawach autorskich i pokrewnych.
- Minimalne wymagania na kwaterze w kontekście ustawy o usługach turystycznych.
- Kategoryzacja – wymagania Wiejskiej Bazy Noclegowej
- Formy zakwaterowania;
- Wymagania dotyczące pokoi gościnnych;
- Wymagania dotyczące Samodzielnych Jednostek Mieszkalnych;
- Specjalizacja oferty dla poszczególnych grup docelowych.
- Pozytywne przykłady prowadzenia działalności agroturystycznej w ramach organizowanego konkursu Agro-Eko-Turystyczne „Zielone Lato”.
Prowadząca:
Pani Ewelina Gielmuda
Kierownik Działu przedsiębiorczości,
wiejskiego gospodarstwa domowego i agroturystyki
Zachodniopomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Barzkowicach
Informacje Organizatora:
Miejsce szkolenia:
Ośrodek Agroturystyczny „Młyn nad Starą Regą” w Tarnowie, gm. Łobez
Termin szkolenia: 18 marca 2015 r. (środa) g. 14 – 18
Ilość uczestników: 15 osób
Uczestnicy otrzymają bezpłatnie: materiały szkoleniowe, poczęstunek (bufet kawowo – ciastowy) oraz zaświadczenia o udziale w szkoleniu.
Zgłoszenia udziału w szkoleniu przyjmujemy telefoniczne lub e-mail:
LGD Centrum Inicjatyw Wiejskich w Łobzie
e-mail: ciw-lobez@wp.pl
tel. 91 57 37 329,
tel. kom. 605 270 538