Strona główna
Aktualności
2020-03-17
Wysokie ceny – działania UOKiK Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, podjął decyzję o powołaniu zespołu, który przyjrzy się wzrostom cen żywności i produktów higienicznych. Pracownicy UOKiK oraz Inspekcji Handlowej będą monitorować ceny w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. [Warszawa, 17 marca 2020 r.] – Epidemia koronawirusa to trudny czas dla nas wszystkich. Niestety, niepokój społeczny wywołany fałszywymi informacjami sprzyja też nieuczciwym działaniom przedsiębiorców. W efekcie wprowadzają oni w błąd, informując, że ich produkty chronią przed chorobą lub wielokrotnie zawyżają ceny. Docierają do nas sygnały o rażącym...
2020-03-03
Uważaj na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej czy gazu!!! W ostatnim czasie przedstawiciele firm sprzedających prąd i gaz są bardzo aktywni w naszym powiecie. Pod pretekstem zmniejszenia cen namawiają do podpisania dokumentów, które potem okazują się umowami zmieniającymi dotychczasowego dostawcę mediów a ceny zamiast maleć - wzrastają. Na terenie naszego powiatu w ostatnim czasie bardzo aktywni są sprzedawcy, którzy pojawiają się najczęściej u starszych osób z informacją, że dotychczasowy sprzedawca energii elektrycznej lub gazu obniża im ceny, ale żeby mieć niższe rachunki, trzeba podpisać dokumenty związane z tą...
2020-03-03
Koronawirus a prawa pasażerów Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że w przypadku nadzwyczajnych okoliczności konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej z biurem podróży. Również linie lotnicze powinny monitorować obecną sytuację, tak aby nie narażać zdrowia pasażerów. W przypadku wątpliwości dotyczących swoich umów konsumenci mogą skorzystać z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. W związku z wykryciem przypadków zarażenia koronawirusem w Europie wielu konsumentów zastanawia się, czy może zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy. Poniżej prezentujemy szczegółowe...
2019-11-28
Szanowni mieszkańcy! Śpieszymy z informacją dotyczącą zmiany lokalizacji Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Z nowym rokiem kilka zmian, ale wszystko z myślą o Waszym komforcie. Żebyście nie musieli Państwo odwiedzać Pani Rzecznik na II piętrze Starostwa, przenosimy ją do pokoju nr 1 w bydunku Wydziału Geodezji i Kartografii. Od 1 stycznia 2020 r. Adwokaci i Radcowie Prawni z Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnejoraz Powiatowy Rzecznik Konsumenta będą do Państwa dyspozycji w siedzibie Wydziału Geodezji i Kartografii,przy ulicy Głowackiego 4 w Łobzie.
2019-07-23
Uważaj na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej czy gazu!!! W ostatnim czasie przedstawiciele firm sprzedających prąd i gaz są bardzo aktywni w naszym powiecie. Pod pretekstem zmniejszenia cen namawiają do podpisania dokumentów, które potem okazują się umowami zmieniającymi dotychczasowego dostawcę mediów a ceny zamiast maleć - wzrastają. Na terenie naszego powiatu w ostatnim czasie bardzo aktywni są sprzedawcy, którzy pojawiają się najczęściej u starszych osób z informacją, że dotychczasowy sprzedawca energii elektrycznej lub gazu obniża im ceny, ale żeby mieć niższe rachunki, trzeba podpisać dokumenty związane z tą obniżką...
2019-06-24
Przed wakacjami - co warto wiedzieć? W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa. Na jakie posiłki możesz liczyć w zagranicznym hotelu; co zrobić, gdy ośrodek nie wywiąże się z oferty? – dowiedz się z poradnika na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Już po raz dziesiąty w ramach akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć” przygotowaliśmy porady na czas letniego wypoczynku. Co roku od 2010 r. UOKiK wspólnie z różnymi instytucjami przypomina, o czym warto pamiętać podczas...
2019-05-20
Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP. Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet. Przestępcy podszywają się pod serwisy oferujące szybkie przelewy (np. Dotpay, PayU, czy Przelewy24). Podstawione strony przestępców wyłudzają loginy i hasła do bankowości internetowej oraz kody autoryzacyjne...
2019-04-24
Spory o żywność - nowe rozwiązania Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. Już działa pierwsze w Polsce i jedyne w Europie dedykowane wyłącznie żywności Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów. Masz problem z reklamacją zakupionych produktów – sprawdź: cprsz.pl. Produkty żywnościowe to najczęściej kupowane dobra konsumpcyjne. Na żywność polska rodzina wydaje ok. 24 proc. budżetu domowego1. Średnio, co roku zjadamy ok. 1 tonę produktów, czyli ok. 3 kg pożywienia dziennie. Na tak dużym rynku zdarzają się sytuacje, w których kupiony...