Strona główna
Aktualności
2016-09-06
Banki w każdym roku wyłapują ponad 100 tysięcy przypadków prób wyłudzeń kredytów Krajowy Rejestr Długów oferuje możliwość bezpłatnego sprawdzenia, czy bank, firma pożyczkowa, operator telefoniczny lub jakakolwiek inna firma nie szukała informacji o osobach na podstawie ich numeru PESEL - informuje KRD w komunikacie. KRD dodaje, że w ten sposób można sprawdzić, czy nie padło się ofiarą ostatniej kradzieży danych osobowych. "Imię i nazwisko, adres, data i miejsce urodzenia, PESEL, numer i seria dowodu osobistego - te kilka informacji mogą pozwolić nam na polepszenie standardu swojego życia. Dowód osobisty daje możliwość zaciągnięcia...
2016-02-17
Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje, iż w miesiącu lutym 2016 r., w każdej z gmin Powiatu Łobeskiego udzielana będzie bezpłatna pomoc prawna w sprawach konsumenckich, polegająca na udzielaniu informacji dotyczących praw i obowiązków przysługujących konsumentom, interpretacji obowiązujących przepisów, udzielaniu pomocy w redagowaniu pism reklamacyjnych jak również wskazaniu sposobu dochodzenia roszczeń. Porady prawne udzielane będą bezpośrednio w urzędach gmin. Poniżej szczegółowy harmonogram udzielania porad w poszczególnych gminach. GMINA DZIEN/MIESIĄC GODZ. DYŻURÓW GDZIE Radowo Małe 29...
2016-01-14
Urząd Komunikacji Elektronicznej przestrzega abonentów przed oddzwanianiem na "dziwnie długie" i nieznane numery telefonów, które często pochodzą z krajów afrykańskich i są wykorzystywane przez oszustów do wyłudzania wysokich opłat. Jak podkreśla UKE metoda oszukiwania abonentów (najczęściej sieci telefonii komórkowych) polega na wykorzystywaniu ich skłonności do oddzwaniania na nieodebrane połączenia. "Tzw. +głuche telefony+ pojawiają się najczęściej w godzinach wieczornych lub nocnych i trwają bardzo krótko. Oszuści liczą na to, że użytkownik danego numeru oddzwoni z samego rana, generując wysoką opłatę. Jeżeli nie spodziewasz...
2015-11-13
Do Rzecznika Konsumentów wpływa coraz więcej niepokojących sygnałów od konsumentów, którym złożona została propozycja zmiany abonamentu telefonii stacjonarnej na korzystniejszy. Na przykład dzwoni konsultant do konsumenta, który jest abonentem firmy Orange Polska S.A., z propozycją zmiany abonamentu na tańszy. Po omówieniu zmiany proponuje przysłanie do domu konsumenta kuriera z umową. Niestety, jak wynika z sygnałów przekazywanych przez konsumentów, docierający do konsumenta kurier z dokumentami do podpisania wykazuje bardzo duży pośpiech, nie dając czasu konsumentowi na zapoznanie się z umową oraz nie pozostawia kopii dokumentów. Po...
2015-07-02
Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje, iż w miesiącu wrześniu i październiku 2015 r., w każdej z gmin Powiatu Łobeskiego udzielana będzie bezpłatna pomoc prawna w sprawach konsumenckich, polegająca na udzielaniu informacji dotyczących praw i obowiązków przysługujących konsumentom, interpretacji obowiązujących przepisów, udzielaniu pomocy w redagowaniu pism reklamacyjnych jak również ukierunkowywaniu konsumenta w dochodzeniu roszczeń. Porady prawne udzielane będą bezpośrednio w urzędach gmin. Poniżej szczegółowy harmonogram udzielania porad w poszczególnych gminach. GMINA DZIEN/MIESIĄC GODZ. DYŻURÓW...