Strona główna
Aktualności
2018-11-21
Black Friday i Cyber Monday - twoje prawa · Black Friday i Cyber Monday – to dni, w których możesz zrobić korzystnie zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych w kraju i zagranicą. · Pamiętaj, produkt z wyprzedaży możesz reklamować. · Przeczytaj porady UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Już wkrótce nie lada gratka dla wielbicieli okazji. Black Friday i Cyber Monday to dni, kiedy sklepy stacjonarne i internetowe organizują wyprzedaże. Zwyczaj wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, ale zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Black Friday (Czarny Piątek) obchodzony jest następnego dnia po Święcie Dziękczynienia...
2018-06-25
Przed wakacjami - co warto wiedzieć? Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. UOKiK radzi, jak po 1 lipca zmieniają się zasady reklamacji, kiedy biuro podróży może podnieść cenę i co zrobić, gdy bankrutuje. Wejdź także na strony internetowe innych uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”. 1 lipca wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych (do umów podpisanych przed tą datą stosuje się dotychczasowe zasady). Dzięki nim konsumenci z całej Unii Europejskiej będą chronieni na takim samym poziomie...
2018-03-06
Coraz więcej osób dokonując zakupów korzysta ze sklepów internetowych. Jest to szybsza i łatwiejsza forma zakupów, dzięki której konsument ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni, z czego często nie może skorzystać w sklepach stacjonarnych. Jednak nie zawsze sprzedawcy internetowi są uczciwi a zakupiony towar zgodny ze złożonym przez nas zamówieniem. Jak się tego ustrzec, jak nie dać się oszukać nieuczciwym sprzedawcom. Co należy zrobić aby nie dać się oszukać a w przypadku złego zakupu mieć możliwość skorzystania z praw wynikający z Ustawy z dnia 9 marca 2017r. o prawach konsumentów. Oto kilka rzeczny, na które...
2018-03-05
Sprzedaż poza lokalem - jak nie dać się nabrać Za komunikatem prasowym UOKiK z 19 lutego 2018r. Bezpłatne badania, które trwają 10-20 sekund, domowa rehabilitacja, prelekcje o zdrowym stylu życia, prezenty, a nawet Jan Paweł II – wszystko to jest wabikiem mającym nakłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupów. UOKiK ukarał 5 firm, które sprzedają towary podczas prezentacji i pokazów. Zarzucił im m.in. że ukrywały prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle. Jak nie dać się oszukać na pokazie, wycieczce itp.? Uważnie czytaj zaproszenia. Powinny...
2018-02-06
„INWESTYCJE” ALTERNATYWNE I PIRAMIDY FINANSOWE. UWAŻAJ - OSZUSTWO Prezes UOKiK ostrzega: uważaj na oszustwa i „inwestycje” alternatywne, które mogą wykorzystywać model piramid finansowych. Mogą kusić „inwestycjami” w złoto, diamenty, grunty, odpady, kryptowaluty, udostępnianie reklam, przedmioty kolekcjonerskie, jak np. alkohole lub zegarki. Uważaj na oferty obiecujące duży i szybki zysk – nie zarobisz, stracisz pieniądze, popadniesz w długi. W internecie, w tym w mediach społecznościowych, w innych środkach przekazu oraz na tzw. „eventach”, często z udziałem znanych celebrytów, jesteśmy zalewani coraz agresywnym...
2018-01-29
Z dniem 22 lipca 2017 weszła w życie „Ustawa z dnia 23 marca 2017r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami”, która wprowadza zmiany dla klientów banków. Klienci mogą liczyć na bezpieczniejszą, szybszą, bardziej uczciwą i wygodniejszą dla siebie obsługę przez bank podczas podejmowania decyzji dotyczącej kredytu hipotecznego. Jakie zmiany weszły w życie z dniem 22 lipca 2017r: Najpóźniej 21 dni od momentu złożenia dokumentów bank ma obowiązek wydania ostatecznej decyzji o przyznaniu lub odmowie przyznania kredytu hipotecznego. Otrzymasz uzasadnienie decyzji odmownej – każda decyzja...
2016-11-25
Podstawowy problem zgłaszany przez klientów, to odmowa pokrycia szkód w sytuacjach, gdy zabrakło tzw. siły zewnętrznej W tym roku Rzecznik Finansowy przyjmie ponad 600 wniosków o interwencję w sprawie ubezpieczeń sprzętu elektronicznego. To 10 razy więcej niż np. w 2012 r. W specjalnym Raporcie eksperci Rzecznika krytycznie oceniają sposób sprzedaży takich ubezpieczeń i ich konstrukcję. Zdecydowaliśmy się zaalarmować klientów, kluczowe osoby i urzędy w Polsce, bo mamy coraz więcej wniosków o interwencję w związku z umowami ubezpieczeń sprzętu elektronicznego. Jesteśmy zaniepokojeni praktykami ubezpieczycieli i sieci handlowych w tym...