Wizja i Misja
WIZJA
PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
W ŁOBZIE
Pragniemy tworzyć placówkę przyjazną rodzinie i dzieciom, wspierając ich w pokonywaniu ograniczeń, wynikających z zaburzeń rozwojowych i uwarunkowań środowiskowych oraz umożliwiając wszechstronną stymulację ich rozwoju.
Pracujemy w czasach intensywnych przekształceń systemu edukacji. Nauczanie ma w większym stopniu wychodzić naprzeciw potrzebom dzieci i uwzględniać ich indywidualne możliwości. Wynika stąd większe zapotrzebowanie ze strony nauczycieli na wsparcie ze strony specjalistów, którzy mogliby wskazać kierunki i sposoby pracy z uczniem.
Dążymy do objęcia różnorodną terapią jak najszerszej grupy dzieci i młodzieży z problemami w sferze emocji, zachowań i radzenia sobie w nauce. Zamierzamy w dalszym ciągu w pracy poradni kontynuować kierunek współpracy i pomocy dla środowiska rodzinnego, wspierać ich w wypełnianiu przez nich funkcji wychowawczej.
Poradnia powinna proponować wysoko specjalistyczne formy diagnozy i terapii głębokiej dysleksji, integracji sensorycznej.
Poprzez prowadzone poprzez nas zajęcia pragniemy zapobiegać agresji, przemocy, braku współpracy i empatii wśród dzieci i młodzieży.
Profesjonalnie i rzetelnie pragniemy wspomagać wychowawczą i edukacyjną funkcję szkoły i rodziny.
MISJA
PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W ŁOBZIE
Jesteśmy zespołem psychologów, pedagogów i logopedów, stawiających sobie wysokie wymagania. Świadczymy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom, młodzieży, nauczycielom, rodzicom. Wspomagamy rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży, tak by mogły pokonać ograniczenia i bariery wewnętrzne stanowiące przeszkody w harmonijnym rozwoju osobowości i prawidłowym funkcjonowaniu w świecie zewnętrznym.
Wspieramy rozwój rodziców i nauczycieli w tworzeniu optymalnych warunków zapewniających wszechstronny rozwój dziecka w środowisku rodzinnym, instytucjonalnym.
Poradnia ściśle współpracuje z rodzicami, palcówkami oświatowymi i innymi na rzecz dziecka i rodziny, a także organizacjami pozarządowymi.
Kadra pedagogiczna ustawicznie podnosi swoje umiejętności i kwalifikacje zawodowe, oferuje różne formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Uruchamia nowe formy terapii, żywo reaguje na potrzeby.
Wyznajemy humanitarny system wartości. Dbamy o partnerskie, pełne przyjaźni relacje w zespole.