Strona główna

Procedury przyjmowania petentów
- Do poradni mogą zgłaszać się:
- dzieci i młodzież (w obecności rodziców/opiekunów prawnych) ze skierowaniem z przedszkola/szkoły wydanym na podstawie zgody rodziców/opiekunów prawnych,
- bezpośrednio sami rodzice/opiekunowie prawni ze swoim dzieckiem,
- pełnoletni uczeń,
- nauczyciele i osoby zajmujące się pracą na rzecz dzieci i młodzieży.
- Terminy spotkań ustalane są w sekretariacie Poradni lub telefonicznie - 91 39 741 62 (obowiązuje rejonizacja).
- O kolejności przyjęć decyduje data zgłoszenia, wyjątkiem są sytuacje kryzysowe.
- W wyznaczonym terminie rodzice/prawni opiekunowie zgłaszają się z dzieckiem, składają wniosek o przebadanie dziecka, do którego dołączają wymaganą dokumentację np. zaświadczenie lekarskie, opinię wychowawcy lub nauczyciela polonisty, opinie wychowawców grup wychowawczych lub specjalistów udzielających pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu, szkole lub placówce, wytwory pracy szkolnej ucznia itp.
- W przypadku braku lub niewystarczającej dokumentacji dołączonej do wniosku - osoba badająca informuje o konieczności jej dostarczenia.
- Po zakończeniu czynności diagnostycznych, rodzic/prawny opiekun dziecka lub pełnoletni uczeń uzyskuje szczegółowe informacje na temat wyników badań, zaleceń postdiagnostycznych dotyczących udzielenia właściwych form pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
- Na wniosek rodziców/ prawnych opiekunów, specjaliści opracowują i wydają opinie/informację z wyników badańw w terminie nie dłuższym niż 30 dni od zakończenia diagnozy, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuzszym niż 60 dni od daty złożenia wniosku.
- Na wniosek rodzica/prawnego opiekuna/pełnoletniego ucznia opinie po badaniach diagnostycznych lub informacje z wyników badań mogą być przekazane do placówek oświatowych do których uczęszczają badani uczniowie.
- Dla pełnej rzetelności diagnozy - niezbędna jest dobra kondycja psychofizyczna dziecka - powinno być zdrowe, zaopatrzone np. w okulary, aparat słuchowy, itp.
- Uczniowie kierowani na badania w kierunku specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii) powinni przynieść zeszyty z jak najniższych klas, sprawdziany, dodatkowe prace. Badania pedagogiczne rozpoczyna się od sprawdzenia znajomości zasad pisowni i ortografii.
- Poradnia zapewnia wszystkim klientom atmosferę bezpieczeństwa, dyskrecji i poszanowania ich praw.
- Interesanci mogą zgłaszać swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące prowadzonej sprawy do Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Łobzie.